نگاهی به 10بازیگر مشهور هالیوود
 
درباره وبلاگ


هدیه ای از طرف متیلدا
آخرین مطالب
نويسندگان


ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

تریا سینما
شیشه کوچیک عمر سینمای جهان وبلاگ کوچیک منه





كریستین بیل

قابلیت.های بالقوه: بیل حدود 25 سال در این كار بوده است، اما فقط به یمن «بتمن آغاز می.كند» كریستوفر نولان و دنباله عظیم.تر آن، «شوالیه تاریكی» توانست به نامی آشنا برای همه تبدیل شود. اسكاری كه سال گذشته برای (نقش مكمل) فیلم «مشتزن» دریافت كرد تاییدی بر آن بود كه او در اندازه.های یك بازیگر برنده جوایز معتبر است.


مشكل: بیل در واقع یك بازیگر «شخصیت» است كه از قضا مثل یك بازیگر مرد نقش اصلی به نظر می.رسد، امری كه با برنده شدن او در اسكار در سال گذشته تقویت شد. او در خارج از مجموعه فیلم.های «بتمن» تمایل دارد كه به نقش.های خوب نوشته شده بپردازد، حتی اگر این به معنی نواختن ویولن دوم باشد (مثلا به «رستگاری ترمیناتور»، «دشمنان جامعه» و «مشتزن» توجه كنید). او مسلما خواهان زیاد دارد (برای بازی در هر نوع فیلمی با او صحبت می.شود، از «رفیق قدیمی» تا این اواخر برای فیلم «حضرت نوح») و یكی از معدود بازیگرانی است كه مدیران استودیوها برای او به فیلم.ها چراغ.سبز نشان می.دهند. اما آیا او می.تواند بعد از به پایان رسیدن سه.گانه خفاشی نولان باز هم تماشاگران را به سالن بكشاند؟ او شخصی نیست كه گرم.ترین حضور روی پرده را داشته باشد.

آینده:
بیشتر در فیلم.های جشنواره.ای و هنری و كمتر در مالتی پلكس.ها. او از بازی در فیلم.هایی مانند «ستاره.ای متولد می.شود» صرف.نظر كرد تا در دو فیلم ترنس مالیك حضور داشته باشد و در نئونوآر «خارج از كوره» اسكات كوپر ظاهر خواهد شد كه محك بزرگ بعدی.اش خواهد بود. بازی در كمدی برای نرم كردن تصویرش بدترین ایده دنیا نخواهد بود؛ هركسی كه گفته او می.بایست نقش مارك والبرگ در «آدم.های دیگر» را بر عهده می.گرفت، یك نابغه است.

دنیل كریگ

قابلیت.های بالقوه: چهره.ای شناخته شده در انگلستان از اواسط دهه 1990 بود كه بازی در نقش.های مكمل را در آثاری مانند «لارا كرافت: مهاجم مقبره» و «جاده دوزخ» ادامه داد و به نقش اصلی در «كیك لایه.دار» رسید؛ فیلمی كه او را به یكی


از شاخص.ترین نقش.هایی كه می.توان یافت، یعنی نقش جیمز باند رهنمون كرد.


مشكل: كریگ حتی در خارج از محدوده باند نیز با آثار دنباله.دار راحت است و این تمایل او نتیجه.بخش به نظر می.رسد. «قطب.نمای طلایی»، «گاوچران.ها و بیگانه.ها»، «ماجراهای تن.تن» و «دختری با خالكوبی اژدها» همه بین 175میلیون تا 375.میلیون دلار در سطح بین.المللی فروش داشته.اند. اما هیچ.كدام از این فیلم.ها را نمی.توان كار فوق.العاده.ای به حساب آورد؛ همه بسیار پرهزینه بودند و همه آنها در آمریكا فروشی كمتر از حد انتظار داشتند. فیلم.های با بودجه متوسط او، مانند «ایستادگی» و «خانه رویا» نتایج واقعا فاجعه.باری در گیشه داشتند و این به آن معناست كه كریگ لازم است تصویر دیگری از خود ترسیم كند.

آینده:
همه آنچه كریگ در حال حاضر در چنته دارد فیلم دیگری از مامور 007 با عنوان «اسكای فال» است، گرچه احتمالا فیلم «دختری كه با آتش بازی كرد» نیز احتمالا در راه است و در آینده.ای نزدیك به روی پرده می.رود. هر دو فیلم به او امكان می.دهند كه دیده شود و از لحاظ نظری او را قابل سرمایه.گذاری می.كنند تا وقتی كه بساط این دنباله.ها برچیده شود. او برای آنكه ماندنی شود به شاهكاری نیاز دارد كه به تنهایی بارش را بر دوش بكشد.

جورج كلونی

قابلیت.های بالقوه: كلونی كه احتمالا مشهورترین فرد این فهرست از لحاظ خوراك دادن به نشریات زرد است، در سریال «.E.R» درخشید و بعد از یك شروع خام، با «توفان كامل» و سه.گانه «اوشن» گیشه را تركاند و به عنوان یك مدعی در عرصه كسب جوایز بازیگری و همین.طور نویسندگی و كارگردانی قد علم كرد (هفت نامزدی اسكار در مدت هفت سال، به علاوه یك مرتبه بردن این جایزه).



مشكل: بیش از اندازه از آن برازندگی لعنتی برخوردار است! كلونی بعد از آنكه زودتر از موقع به پای «بتمن و رابین» سوخت، تصمیم گرفت اول از همه به كیفیت بیندیشد و روی فیلمنامه.های هوشمندانه (و اغلب برخوردار از مضمون) و با كارگردان.های هوشمند كار كند تا آنكه در اكشن.های بزرگ و بی.خاصیت نقش اول را بر عهده بگیرد. او فوق.العاده مشهور است اما واقعا حتی یك.بار هم نتوانسته جاذبه گیشه.ای فوق.العاده.ای نشان دهد. می.تواند كمدی/درامی مانند «زادگان» را تا مرز 80.میلیون دلار در داخل آمریكا برساند، اما از زمان «سیزده یار اوشن» به بعد، دیگر اثری با فروش بالای 100.میلیون دلار نداشته است.

آینده:
فیلم بعدی او، «جاذبه» یك فیلم نمونه.وار است؛ یك فیلم بزرگ علمی-تخیلی مبتنی بر جلوه.های ویژه. احتمال می.دهیم كه «جاذبه» به یك فیلم پرفروش غول.آسا بدل شود، با این حال كلونی در آن نقش مكمل دارد. او به غیر از بازیگری به كارگردانی توجه دارد و به نظر می.رسد «مردان ماندگار» و «برند ما بحران است» فیلم.های بعدی احتمالی او در حوزه كارگردانی باشند. اما راستش را بخواهید، اگر او همچنان به استفاده از شهرت خود برای عرضه فیلم.های هوشمندانه و فعالیت.های سیاسی نظیر بازداشت شدن ماه گذشته.اش در مقابل سفارت سودان ادامه دهد، بهتر است تا آنكه به اندازه ویل اسمیت وسیله به سالن كشاندن تماشاگران باشد.

راسل كرو

قابلیت.های بالقوه: كرو با «رامپر استامپر» توجه هالیوود را به خود جلب كرد و با «محرمانه لس.آنجلس» درخشش خود را آغاز كرد و به نقش اول «گلادیاتور» رسید كه برای آن اسكار بهترین بازیگر مرد نقش اصلی را گرفت و سال بعد از آن برای «یك ذهن خطرناك» نامزد اسكار شد و «ارباب و فرمانده» و «مرد خاكسترنشین» او هم خوب جواب دادند.



مشكل: در این اواخر فیلم.های نسبتا پرفروشی داشته است: «رابین هود» در گیشه بین.المللی خوب بود، «گنگستر آمریكایی» همه جا خوب بود، با این حال می.توان یقین داشت كه فروش این فیلم بیشتر مرهون دنزل واشنگتن بوده است تا كرو. شكست.های تجاری او بیشتر بوده.اند: «یك سال خوب»، «یك مشت دروغ»، «شرایط بازی» و «سه روز دیگر». از كوره در رفتن.های او كه در رسانه.ها بازتاب پیدا كردند، شهرت ناخوشایندی را برای او رقم زده است كه شاید به ساخته شدن پرسونای جالبی از او نزد عموم كمك نكند.

آینده:
كرو جسورتر می.شود، دیگر تاكیدی برای این ندارد كه نقش بازیگر مرد اصلی را بگیرد و به نقش پدر سوپرمن در «مردی از فولاد»، نقش منفی «مردی با مشت.های آهنین» به كارگردانی «ر. ز. آ» و آواز خواندن در «بینوایان» پرداخته است. به نظر می.رسد این تركیب نتیجه.بخش بوده است؛ برای بازی در «روبوكاپ» و «هاركر» با او وارد مذاكره شدند و بالاخره در فیلم «حضرت نوح» دارن آرونوفسكی جای خود را پیدا كرد كه بالقوه می.تواند او را به روزهای باشكوه گلادیاتور بازگرداند.

مت دیمون

قابلیت.های بالقوه: دیمون همراه با بن افلك پس از «ویل هانتینگ خوب» به عنوان جوان اول بعدی هالیوود مطرح شد. نسبت به افلك با سرعت كمتری حركت كرد ولی به.زودی با «هویت بورن» به غول آثار زنجیره.ای بدل شد.




مشكل: دیمون وقتی ارزش خود را نشان می.دهد كه به یك جمع ستاره.ای بپیوندد- نمونه.هایی مثل «اوشن»، «رفتگان»، «شهامت واقعی» و «سرایت»- اما به خودی خود واقعا آن جذابیت را ندارد. او نیز همچون كلونی ترجیح می.دهد با كارگردان.های جالب كار كند، اما در زمینه نقش به آن خوبی شانس نمی.آورد و در فیلم.هایی مثل «شكست.ناپذیر»، «منطقه سبز» و «آخرت» بازی می.كند كه هم منتقدان و هم حسابداران استودیوها این فیلم.ها را ناامیدكننده می.دانند.

آینده: «ما یك باغ.وحش خریدیم» با فروشی متوسط، فیلم نسبتا موفقی بود (كه هنوز هم اكرانش در بعضی مناطق ادامه دارد) و نشان داد كه دیمون نیز قابلیت بازی در كمدی/ رمانتیك.ها را دارد. «سرزمین موعود» گاس ون سنت (كه در اصل قرار بود اولین تجربه كارگردانی دیمون باشد) احتمالا در همین جایگاه قابل قبول خواهد ایستاد. «دیوان محاسبات» نیز در بهار گذشته فیلم كمابیش موفقی بود و فیلم اكشن علمی-تخیلی «سرای سعادت» نیل بلوكمپ آزمون بزرگ.تری برای او خواهد بود.

كالین فارل

قابلیت.های بالقوه: بعد از آنكه كالین فارل در «تایگرلند» جوئل شوماخر خوش درخشید، همه او را برای فیلم خود می.خواستند: استیون اسپیلبرگ، الیور استون و ترنس مالیك. اما او از همه آنها صرف.نظر كرد و سهم خود را در بازار فیلم.های تجاری به دست آورد؛ فیلم.هایی نظیر «باجه تلفن» و «نوآموز».


مشكل: مساله این است كه معدودی از فیلم.های تجاری فارل، مانند «S. W. A. T» درآمد خوبی داشتند و برخی مانند «اسكندر» استون شكست.های فاجعه.بار و شرم.آوری بودند. خود فارل هم با مشكل درست كار نكردن روی سوژه روبه.رو است، گرچه این اواخر توانسته است از عهده این مشكل برآید و بازی.های خوبی در فیلم.هایی مثل «در شهر بروژ» به نمایش بگذارد.


آینده: فارل در تابستان گذشته افت و خیزهایی داشت، «رییس.های وحشتناك» در گیشه موفق بود اما «شب وحشت» به شدت زمین خورد. شركت سونی بار دیگر با «یادآوری مطلق» بر سر او قمار كرد و همین چند هفته پیش تایید شد كه برادران وارنر هم او را برای «آرتور و لنسلات» می.خواهند. اگر بخواهیم صادق باشیم، باید بگوییم كه هیچ.یك از این فیلم.ها چشم.انداز اطمینان.بخشی ندارند و ممكن است تاریخ بار دیگر تكرار شود.

هیو جكمن

قابلیت.های بالقوه: هنگامی كه برایان سینگر او را از صحنه تئاترهای لندن برگزید تا در نقش ولورین «مردان مجهول» را به او بسپرد-نقشی كه داگرتی اسكات برای بازی در «ماموریت غیرممكن 2» زمین گذاشته بود- هیو جكمن بلافاصله به یك چهره سرشناس مبدل شد و واضح است كه كاریزمایی داشته كه بازی در تقریبا همه چیز- درام، كمدی رمانتیك، موزیكال- را برای او امكان.پذیر كرده است.



مشكل: موضوع این است كه جكمن در خارج از فیلم.های «مردان مجهول» هرگز آنچنان قابل اعتماد نبوده است كه روی او سرمایه.گذاری كنند. به عبارت ساده.تر آن فیلم.هایی كه می.توانستند فیلم.های بسیار پرفروش یا زنجیره.ای او باشند («وان هلسینگ»، «استرالیا» و «فولاد واقعی») كمتر از حد انتظار ظاهر شدند و آثار كوچك.تری كه می.توانستند تخته پرش او باشند نتیجه بدتری داشتند: «خبر داغ»، «چشمه» و «نیرنگ» فقط حدود 25.میلیون دلار فروش داشتند. جكمن با آن چنگال.ها و موی سیخ سیخ ولورین می.تواند ستاره شود و بدون آنها نمی.توانیم از این بابت مطمئن باشیم.

آینده:
اگر چیزی بتواند به جكمن كمك كند تا موقعیت خود را در جایگاه یك بازیگر طراز اول تثبیت كند، «بینوایان» است كه برای اولین بار به او امكان نمایش مهارت.های خوانندگی.اش را روی پرده بزرگ می.دهد و همین.طور ماده خامی در اختیارش می.گذارد تا توجه جایزه.دهندگان را به خود جلب كند. در غیراین صورت او باید هرچه سریع.تر در یك فیلم «ولورین» به نقشی كه نشان اختصاصی او شده است، بازگردد.

دواین جانسن

قابلیت.های بالقوه: او یكی از كاریزماتیك.ترین كشتی.گیرانی بوده كه تاكنون خودی نمایانده.اند. یك دهه پیش در ابتدای كار دواین «دِ راك» جانسن، پس از نقش.آفرینی در «مومیایی بازمی.گردد»، چنین به نظر می.رسید كه او ستاره اكشن بزرگ آینده خواهد بود. پس از آن به كار نسبتا موفق خود ادامه داد و چنین می.نمود كه در مسیر تبدیل شدن به آرنی (آرنولد شوارتزنگر) بعدی است و می.تواند با موفقیت دیالوگ بگوید.



مشكل: در بلندمدت موفقیت هیچ.یك از فیلم.های او آش دهان.سوزی نبود: آثاری نظیر «تعطیلی»، «سربلند»، «نابودی» یا «دار و دسته گریدیرون» اصلا به جایی نرسیدند. او در واقع بازی.های بامزه.ای در آثار غیراكشن از خود نشان داد اما آن فیلم.ها («خونسرد باش» و «داستان.های سوثلند») افتضاح بودند. با این حال جانسن نیز مثل وین دیزل توانست با فیلم.های پرطرفدار كودكانه.ای مثل «نقشه بازی» و «مسابقه تا كوه جادوگر» مخاطبانی پیدا كند و این موضوع درها را كمی بیشتر به روی او گشود. وی اكنون دو فیلم پرفروش در دست دارد كه بر شانه.های مجموعه.ای ساخته.شده توسط شخصی دیگر استوار است: «سریع.تر» و «سفر 2».

آینده: جانسن امیدوار است كه با موفق شدن سومین فیلم مجموعه.ای خود، «جی..ای. جو: تلافی» به عنوان یك تقویت.كننده آثار دنباله.دار جا بیفتد- اگر این فیلم موفقیت چشمگیری نسبت به اثر ماقبلش داشته باشد، اعتبار زیادی برای او به همراه خواهد داشت. باید گفت كه همین یكی، دو سال پیش فیلم «سریع.تر» او با یك قهرمان اكشن نتوانست نتیجه.بخش باشد. او با داشتن یك نقش اصیل و شاخص كه بتواند ادعا كند به خودش تعلق دارد، می.تواند مسیری را بپیماید كه آرنی، اسلای (سیلوستر استالون) و بروس (ویلیس) پشت سر گذاشتند.

رایان رینولدز

قابلیت.های بالقوه: این بازیگر كانادایی با فیلم كوچك نوجوانانه «وان وایلدر» خود را یك ستاره نشان داد ولی به سرعت تلاش كرد تا دامنه توانایی.های خود را با اكشن «بلید: تثلیث» و ترسناك «وحشت آمیتی ویل» به نمایش بگذارد. به پریدن از این شاخه به آن شاخه، میان كمدی رمانتیك، درام و ژانرهای دیگر ادامه داد و فیلم بسیار پرفروش سال 2009 او با ساندرا بولاك با عنوان «پیشنهاد»، او را در كانون توجه آورد.



مشكل: مساله این است كه رینولدز پیش از آن فیلم (كه احتمالا بیشتر بر جاذبه بولاك استوار بوده) چندان اثر پرفروشی نداشته است و فیلم.هایی نظیر «تك.خال.های دودزا» و «دقیقا شاید» روی.هم.رفته موفق ظاهر نشدند و بعد از آن وضع حتی بدتر هم شد: «دفن شده» كه از هیچ چیز غیر از رینولدز درون یك جعبه تشكیل شده بود، فاجعه.بار بود و او تابستان گذشته دو شكست مفتضحانه «فانوس سبز» و «جا عوض» را در انبان داشت. آیا مردم نمی.خواهند دیگر روی او را ببینند؟

آینده: ماه فوریه (بهمن- اسفند) «خانه امن» راه نجاتی پیش روی رینولدز گذاشت گرچه آن فیلم بیشتر به واسطه دنزل واشنگتن فروش داشت. به هر حال این فیلم بسیار بهتر از حد معمول رینولدز عمل كرد و او اعتباری به دست آورد. اما تابستان آینده بزرگ.ترین آزمون برای او خواهد بود كه «R.I. P.D.» را به سبك و سیاق «شكارچیان اشباح» روی پرده خواهد داشت و تنها جف بریجز در كنار اوست تا كمكش كند. این آشكارترین محك برای آن خواهد بود كه آیا رینولدز می.تواند مردم را به سالن.های سینما بكشاند یا نه.

مارك والبرگ

قابلیت.های بالقوه: او زمانی هنرمند هیپ هاپ و مدل لباس بود و با «خاطرات بسكتبال» و «ترس» به اكشن روی آورد و به.زودی با فیلم.هایی مانند «شب.های بوگی» و «سه پادشاه» در میان منتقدان اسم و رسمی كسب كرد. وقتی برای بازی در «سیاره میمون.ها»ی تیم برتن انتخاب شد، توانست جایگاه یك بازیگر نقش اول را به دست آورد؛ فیلمی كه بد و بیراه منتقدان را در پی داشت اما پرفروش.ترین فیلم والبرگ باقی ماند.




مشكل: والبرگ مشكل چندان آشكاری ندارد، بیشتر مثل دنزل واشنگتن (اما در مقیاسی كوچك.تر) یك جاذبه قابل اعتماد است اما تا اینجا فیلم.های او بین 40 تا 70.میلیون دلار فروخته.اند. از زمان «سرقت ایتالیایی» سال 2003 فیلمی نداشته است كه صد .میلیون دلار بفروشد، گرچه «مشتزن» به این عدد جادویی بسیار نزدیك شد. آیا او می.تواند سقف گیشه خود را بشكافد؟

آینده: فیلم بعدی او، كمدی «تد» به كارگردانی سث مك فارلن بالقوه می.تواند یك فیلم بسیار پرفروش باشد و می.تواند آنچه لازم دارد را در اختیارش بگذارد. در غیراین صورت، بهتر است به جایگاهی كه فعلا دارد قناعت كند و در فهرست بازیگران آثار اغلب تجاری مانند «شهر ویران» (كه راسل كرو نیز در آن قرار دارد) جای بگیرد. اگر فیلمی قابلیت این را داشته باشد كه او را بر صدر بنشاند، یا «رنج و گنج» مایكل بی .است یا اكشن گروهی «2 تفنگ».



نظرات شما عزیزان:

بابک
ساعت14:54---23 ارديبهشت 1391
هیچی داشتم تو لینکت (دنیا ی سینما) می تابیدم یهو دیدم تو این قسمتا کپی پیس کردی حدقل تو پیوست منبع را بیار و بگو نقل قول حرف به حرف تا امانت داریت رعایت بشه!
بیشین مینیم بابا حال نداریم.........


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:4 ::  نويسنده : مجتبی