سکانس برتر
 
درباره وبلاگ


هدیه ای از طرف متیلدا
آخرین مطالب
نويسندگان


ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

تریا سینما
شیشه کوچیک عمر سینمای جهان وبلاگ کوچیک منه




 

سیگارهایش تمام شده بود ته سیگارها را می کشید.

اول از همه یه کمی در باره ی نام این قسمت توضیح میدم .اگه مثل من دوستار فیلم نه از این معمولی هاش از اون دیوونه هاش باشین متوجه می شین که اکثر فیلم هایی پر فروش و موفق  یک یا دو سکانس برتر دارن.مثلا اگه فیلم پسران بد 2 را دیده باشید با همان نگاه اول متوجه می شوید که روی سکانس تعقیب و گریز در اتوبان خیلی کار شده است.

ولی اون وقت می گین نقطه ی سر آغاز و عنوان سیگارهایش تمام شده بود ته سیگارها را می کشید چه ربطی به این سکانس داشت . نکته درست همین جاست .به نظر من این سکانس علا رغم اکشن و زحمت زیاد سکاس برتر و برگ برنده فیلم محسوب نمی شود بلکه سکانس مد نظر من سکانس پایانی است .جایی که دیگر این دو پلیس ما بین افراد آدم خلاف داستان گیر افتادن.در این حالت نویسنده بیننده را به نقطه ی سراغاز نزدیک میکند این جا همان جایی است که سیگار های ما تمام شده و حتی ته سیگارهایمان را هم کشیده ایم .در این حال بیننده منتظر اتفاق جالبی است .آب دهانش را به سختی قورت میدهد صدای تلویزیون را بلند میکند تا تمام دیالوگ ها را به طور واضح بشنود اگر احتیاج به ... داشته باشد با تمام سعی خود را کنترل میکند.تا ببیند قضیه چه میشود .او می داند که فیلم این طوری تمام نمیشود و منتظر اتفاقی است اما خود آن اتفاق را نمیداند.در این جور وقت ها کارگردانان بزرگی مثل جیمز کامرون جادوگر صحنه (همان موسیقی متن)را فرا می خوانند تا طلوعی درخشنده تر داشته باشند .تا نقطه ی سرآغاز انها به وضوح بتابد. خوب بر گردیم سر موضوع اصلی .رفیق ویل اسمیت به او میگوید حالا چی کار کنیم .آن وقت ویل اسمیت با خون سردی به او می گوید میروی تا نقشه ی 2 را اجرا کنیم .بعد با هیجانی زیاد سکانس پایانی آغاز می شود .به نظر مفهوم کل فیلم در این سکان ولو کوتاه آمده.در واقع فیلم سا خته شده تا این سکانس را به ما نشان دهد.ای همان سکانسی است که فیلم را به امید تماشای آن بار ها و بارها می بینی.همان سکانسی که تا هنوز نیامده به دوست خود که در کنارتان نشسته  و فیلم را تماشا می کند میگویید صحنه را نگاه کن ...مثلا من خودم فیلم بعد از ظهر سگی  با وجود زیبایی زیاد به دلم ننشست چون در آخر فیلم منتظر بودم تا آل پاچینو به نحوی از مهلکه نجات پیدا کند ولی نکرد که نکرد.من هر دفعه یک فیلم زیبا با نقطه ی سرآغازش معرفی می کنم و امیدوارم که آن را ببینید.  


نظرات شما عزیزان:

بابک
ساعت20:47---2 ارديبهشت 1391
امیر جون چرا فیلم خوبی نیست پس از فیلم هیچی حالیت نمیشه برو دنبال گله...

امير
ساعت15:39---22 اسفند 1390
مجتبي جون اين فيلم كلا فيلم خوبي نيست. چرا تبليغ مي كني آخه عزيز من. ؟؟

راستي مطالب ديگه وبلاگت رو هم خوندم بعضي هاش خيلي باحال بود


این پستو یکی از دوستانم برام فرستاده امیرجون...خیلی عاشقه این فیلم بود فیلمش به نظر من یه جورایی یک کمدی اکشن عالی بود./....


HADI
ساعت14:15---9 اسفند 1390
راجه به فرانسیس فورد کاپولا ی یخته فراموش شده هم مطلب بزار
کی گفته فراموش شده...اسمش با پدرخوانده جاودانه شد اگه شد میخام در مورد فیلمش که امسال میره رو پرده یه پست بزارم.....


HADI
ساعت14:13---9 اسفند 1390
برو انجا هست مطلبش

HADI
ساعت14:12---9 اسفند 1390
برو سایتMAXPAYNENETHFALL.BLOGSKY.COM
از همونجا گرفتم


HADI
ساعت14:01---9 اسفند 1390
چرخش با فراری اسپایدرنقره ای رنگ وتیراندانزیشا خیلی دوس دارم...من عاششششششششششششششق فراری ام......

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







سه شنبه 9 اسفند 1390برچسب:سکانس برتر,پسران بد 2,ویل اسمیت,نقطه سرآغاز, :: 13:24 ::  نويسنده : مجتبی