كداميك از اين خوانندگان در سينما موفق شدند؟
 
درباره وبلاگ


هدیه ای از طرف متیلدا
آخرین مطالب
نويسندگان


ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

تریا سینما
شیشه کوچیک عمر سینمای جهان وبلاگ کوچیک منه




كداميك از اين خوانندگان در سينما موفق شدند؟

بازيگري و خوانندگي شايد ابتدا خيلي ربطي به هم نداشته باشند ولي واقعيت اين است كه در عرصه سرگرمي اين 2 بخش بيشترين نزديكي و قرابت را با يكديگر داشته و دارند. تعداد بسيار زيادي از خوانندگان موفق و ناموفق پا به عرصه بازيگري گذاشتند و بازيگران متعددي هم بودند كه چند آلبوم موسيقي با صداي خود منتشر كردند تا شايد موفقيت‌هاي خود را در اين عرصه نيز تكرار كنند. در اينجا نگاهي خواهيم داشت به برخي از مطرح‌ترين خواننده / بازيگران تاريخ سينما كه برخي از آن‌ها در هر 2 حرفه موفقيت چشمگيري داشتند.
 
 
جاستين تيمبرليك: در حال تجربه
 
 
اين خواننده 30ساله سبك پاپ با وجود سن كم پله‌هاي ترقي را به‌سرعت طي كرده و يكي از محبوب‌ترين خوانندگان در حال حاضر دنيا محسوب مي‌شود. به گزارش برترین ها تيمبرليك كه فعاليت خود در زمينه موسيقي را از سال 1995 و با گروه بوي بند آن سينك آغاز كرد در اواخر دهه 1990 كم‌كم نامي براي خود دست و پا كرد اما ستاره اقبال او با نخستين انفرادي‌اش در سال 2002 طلوع كرد. فروش باورنكردني اين آلبوم بود كه تيمبرليك را به ستاره‌اي جهاني تبديل كرد. تيمبرليك از سال 1999 و با بازي در يك سريال تلويزيوني فعاليت بازيگري خود را آغاز كرد. او تا سال 2001 در 4 فيلم و سريال در نقش‌هايي كوتاه بازي كرد اما بعد از موفقيت عظيمش در زمينه موسيقي از سال 2005 در فيلم‌هايي جدي‌تر و نقش‌هايي مهم‌تر ظاهر شد از جمله اديسون(2005)، آلفا داگ(2006) و ناله مار سياه(2006) اما شايد بهترين بازي سينمايي او تاكنون بازي در نقش شون پاركر در فيلم شبكه اجتماعي ساخته ديويد فينچر باشد. بازي در اين نقش نشان داد تيمبرليك جدا از يك ستاره پاپ مي‌تواند در سينما نيز ستاره موفقي باشد.
 
 
ويل اسميت: در بازيگري موفق‌تر شد
 
 
يكي از پولسازترين بازيگران تاريخ سينما كه بسياري از فيلم‌هايش فروشي بيش از 100ميليون دلار داشته‌اند، در عين حال يكي از خوانندگان شناخته شده سبك هيپ‌هاپ نيز هست كه تاكنون 9 آلبوم موفق و پرفروش را روانه بازار كرده است. به گزارش برترین ها اسميت در اوايل دهه 1990 و زماني كه 4 آلبوم موفق از او منتشر شده بود كار بازيگري را آغاز كرد و بعد از موفقيت در فيلم «پسران بد» در سال 1995، در فيلم «روز استقلال» در نقش اصلي ظاهر شد. فروش بسيار بالاي اين فيلم و قسمت اول مردان سياهپوش در سال 1997 او را به يكي از ستارگان پرطرفدار سينما تبديل كرد محبوبيتي كه تاكنون تداوم داشته است. اسميت گرچه بازيگر تيپيك فيلم‌هاي تجاري است اما بارها نشان داده كه بازيگر توانايي است و يك‌بار نيز به‌ دليل بازي در نقش محمد علي كلي در فيلم «علي» كانديد جايزه اسكار شد. گرچه در حال حاضر فعاليت سينمايي اسميت بسيار بيشتر از كارهاي او در زمينه موسيقي است ولي با اين حال از سال 1997 تا 2005،  4آلبوم در سبك هيپ‌هاپ روانه بازار كرده كه با استقبال مناسبي از جانب منتقدان و مخاطبان روبه‌رو شده است.
 
 
 
ديويد بووي: بازي قوي در نقش‌هاي كوتاه
 
 
اين خواننده 64 ساله انگليسي به همان اندازه شهرت و محبوبيت خود در عرصه موسيقي در زمينه بازيگري نيز هنرمندي قابل احترام با قدرت بازيگري بالا بوده است. به گزارش برترین ها بووي كه از 15 سالگي با تعدادي از دوستانش يك گروه موسيقي تشكيل داده بود از سال 1969 توانست نظرها را به سمت خود جلب كند. صدا و موسيقي خاص او به‌سرعت طرفداران زيادي پيدا كرد و او خيلي زود توانست مقام خود را به‌عنوان يكي از ستارگان موسيقي راك تثبيت كند. بووي تقريبا از همان زماني كه نامي در عرصه موسيقي براي خود دست و پا كرد با بازي در فيلم‌هاي كوتاه پا به عرصه بازيگري گذاشت. بازي او در نقش يك بيگانه فضايي در فيلم مردي كه روي زمين سقوط كرد(1976) و بازي تكان دهنده‌اش در فيلم گرسنگي در كنار كاترين دونو و سوزان ساراندون قدرت بازيگري او را نشان داد. بووي همواره در كنار كار خوانندگي در عرصه بازيگري نيز فعال بوده اما بيشتر در نقش‌هاي مكمل و فرعي بازي كرده است. نكته مهم بازي‌هاي قوي او در همين نقش‌هاي كوتاه است كه به‌راحتي از ذهن مخاطب پاك نمي‌شود. يكي از بهترين بازي‌هاي اخير او بازي در نقش نيكلاي تسلا در فيلم پرستيژ ساخته ديدني كريستوفر نولان(2006) است.
 
 
 
فرانك سيناترا: فاتح قله‌ها
 
 
وقتي سيناترا در سال 1998 در 82 سالگي درگذشت هيچ قله‌اي را در زندگي حرفه‌اي خود فتح نشده باقي نگذاشته بود. به گزارش برترین ها او فعاليت موسيقي خود را از سال 1935 وقتي تنها 20‌سال داشت آغاز كرد و خيلي زود توانست جايگاه مهمي در صنعت موسيقي آمريكا به‌دست آورد. سيناترا حدود 5 سال بعد از آغاز فعاليت موسيقي‌كار بازيگري را نيز آغاز كرد و تا زمان بازنشستگي از فعاليت‌هاي هنري در 81 فيلم، سريال و برنامه تلويزيوني به ايفاي نقش پرداخت. برخي از اين فيلم‌ها در مزه ماندگارترين آثار كلاسيك تاريخ سينما هستند از جمله مرد بازو طلايي(1955)، مردان و عروسك‌ها (1955)، غرور و شهوت(1957)، سوراخي در سر(1959)، كانديداي منچوري (1962) و از اينجا تا ابديت (1953) كه به‌ دليل اين فيلم برنده جايزه اسكار بهترين بازيگر نقش دوم مرد شد تا يكي از معدود خوانندگاني باشد كه به اين افتخار دست يافته است. سيناترا به‌رغم شهرت و محبوبيت فوق‌العاده هرگز از بازي در نقش‌هاي مكمل ابايي نداشت و بارها در كنار ديگر ستارگان بزرگ سينما بازي كرد. در ضمن كيفيت هنري كارنامه سينمايي سيناترا در ميان خوانندگاني كه عرصه بازيگري را تجربه كرده‌اند تقريبا بي‌نظير است.
 

نظرات شما عزیزان:

بابک
ساعت20:49---6 اسفند 1390
بینندگان بیشتر از صحنه ی ابتدای فیلم که امینم جلوی آینه میخونه خوششون میاد.ولی من با دو سکانسش خیلی حال کردم .اولیش سکانسیه که توی اتوبوس یک کاغذ نیه پاره از جیبش در می یاره و با حالت بغض شروع به نوشتن روی کاغذی که تقریبا پر از کلمات و نوشته است میکند.و دیگری سکانس پایانی فیلم با پس زمینه ی آهنگ خودش.
فقط اون سکانسه تو کارخونه.........


بابک
ساعت21:19---4 اسفند 1390
یه توضیحی درباره ی فیلم پسران بد 1 بده.به نظر من امینم خواننده ی بسیار موفقی است با توانایی بالا.یکی از فیلم هایی که بازی کرده و خود من خیلی باش حال کردم فیلم درامی با نام 8mile است که تماشای دوباره ی آن خالی از لطف نیست.
العان رو خطی؟
نه انگار تازه داره دیده سینماییت باز میشه آره کارش تو اون فیلم حرف نداشت دیدی دخله اون زنه رو تو کارخونه اورد اون زنه سال 2008 بر اثر نمیدونم چی چی مرد...درباره فیلم پسران بدم خودت یه پست بزار من برات نمایش میدم....حال ندارم..


mitra
ساعت21:17---4 اسفند 1390
وای آقای طقیانی چه جالب نگفته بودی وب داری ناقلا..تازه اونم سینمایی اینجور که پیداس دستتم پره...راسی تو علوم پزشکی کم پیدا شدی..بیا از اون ورا...کلاس تحلیل می بینمت فعلا......بابا من صدبار تو انجمن کامنت گداشتم دیگه کامنتم پاره شد از بس کامنتیدم.....راسی میترا خانم طغیانی فصیحشه نه طقیانی احتمالا باید واژه طغیانگر به گوشتون خورده باشه این همونه......البته جسارت نباشه ها.....

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: