معروفترین فیلمهای مافیایی جهان
 
درباره وبلاگ


هدیه ای از طرف متیلدا
آخرین مطالب
نويسندگان


ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

تریا سینما
شیشه کوچیک عمر سینمای جهان وبلاگ کوچیک منه




10 فیلم برتر مافیایی جهان

همزمان با رشد صنعت سینما، نگرش های جدیدی در ساخت فیلم های سینمایی در ژانرهای مختلف ایجاد شده است. در ژانر فیلم های مافیایی، نیز گونه های مختلفی از فیلم ساخته شده که مورد توجه نسل های مختلف علاقه مند به سینما قرار گرفته است.


به گزارش سینماپرس به نقل از مجله سینمایی امپایر، معرفی چندین فیلم از بین انبوه فیلم های ساخته شده در ژانر مافیایی چندان ساده نیست. از فیلم "پدر خوانده" به کارگردانی "کاپولا" که همیشه در راس فهرست فیلمهای مطرح سینما بوده گرفته تا فیلم هایی که در چند سال اخیر با سلیقه های مختلف و توسط فیلم سازان گوناگون ساخته شده است. در این مقاله، 10 فیلم برتر و منتخب مافیایی مجله امپایر که همواره جز بهترین فیلم های سینمایی مافیایی در رسانه های سینمایی بوده اند، معرفی می شوند.

صورت زخمی scarface-1932

"هاوارد هاکس" کارگردانی این داستان مافیایی کلاسیک را که بخشی از آن بر اساس داستان زندگی واقعی "آلکاپون" روایت شده، بر عهده داشت. این فیلم به گفته "راجر ایبرت"، منتقد هالیوودی، صحنه های پر خشونتی را در زمان خودش در برداشت. داستان در مورد "تونی کامونته" (پاول مونی) روایت می شود که از سمت محافظ، رشد کرد و به قدرت زیادی رسید تا جایی که رئیسش از کار برکنار شد. رفتارهای خشن و ناملایمات زندگیش، باعث شد تا زندگی طولانی نداشته باشد. این فیلم یک شاهکار از یک کارگردان اسطوره بود.

پدرخوانده Godfather-1972
این فیلم یکی از بهترین فیلمهای مافیایی تاریخ سینماست. شما می توانید فیلم هایی زیادی را پیدا کنید که سایه ای از فیلم پدر خوانده، ساخته "فرانسیس فورد کاپولا" بر آن سنگینی کند. این یعنی یک ایده آل در ژانر مافیایی. با حضور "آل پاچینو"، به عنوان پسری که طالب آزادی بود و از طرفی فرزند "دن کورلئونه" بزرگ با بازی "مارلون براندو" با روحیه ای خشن بود. پدر خوانده، بی شک فیلمی طلایی از لحاظ استاندارد فیلم های پرهیجان محسوب می شود. بازی های قوی، بازیگردانی درست، کارگردانی حرفه ای و داستانی با رگه های ترس و اضطراب، تم های پیوسته و روایت بی نقص داستان، همه و همه به انتخاب این فیلم به عنوان بهترین فیلم ژانر مافیا صحه می گذارند. این فیلم بر اساس کتابی با نام پدرخوانده، اثر "ماریو پوتزو" ساخته شده است.

پدرخوانده 2 -1974 -Godfather2
همه می گویند دنباله فیلم ها هیچ وقت به کیفیت نسخه اول نمی شود اما گاهی اوقات، نوع روایت داستان و جذابیت های خانواده مافیایی "کورلئونه"، این موضوع را نقض می کند. پدرخوانده 2 ، برنده اسکار شد و به مخاطب گوشزد کرد که به "دون کورلئونه" جوانی که به قدرت رسیده بار دیگر نگاهی کند. از طرفی، "روبرت دنیرو" در جایی که به ایتالیایی صحبت می کند بسیار دیدنیست. این فیلم صفحات زندگی گذشته و حال خانواده کورلئونه را ورق می زند و داستان سیاهی از آن روایت می کند.

روزی روزگاری در امریکا-Once Upon A Time In America-1984
این فیلم به کارگردانی "سرجیو لئونه"، کارگردان ایتالیایی، ساخته شده است. او دیگر به مافیای ایتالیایی نمی پردازد و به مافیای یهودی که در نیویورک در حال رخ دادن است می پردازد.
"روبرت دنیرو" بار دیگر در این ژانر سینمایی حاضر می شود و در کنار "جیمز وود" قرار می گیرد. این فیلم همچنین جزئیات حال و گذشته را به چالش می کشد. فیلم به ما جنایتکارانی را معرفی می کند که کودک هستند و کم کم رشد کرده و در کنار هم باز هم جنایت می کنند. فیلم نامزد جایزه گلدن گلوب شد و در مراسم سینمایی "بفتا" در بریتانیا، برنده شد. بفتا اسکار بریتانیاییست. موسیقی این فیلم را که از مشهورترین قطعه های موسیقی سینماییست، "انیو موریکونه" ساخته است.

صورت زخمی-Scarface-1985
بار دیگر با این فیلم به برایان "دی پالما" باید درود فرستاد. او بار دیگر گفت که داستان مافیا، فقط قصه سیسیل نیست. "دی پالما" از کاراکتر کوبایی "تونی مونتانا" با بازی آل پاچینو" سخن می گوید. او وارد یک صحنه جنایت مواد در میامی می شود این فیلم هم پر از صحنه های خشن بود حتی در حد خودکشی. "استیون باور" و "میکله پففر" نیز در کنار"ال"، ایفای نقش کرده اند. داستان فیلم بر اساس نسخه سال 1932 با همین نام ساخته شده و با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبرو شد.

غیر قابل لمس ها-The Untouchables-1987
بار دیگر به یکی از فیلم های "برایان دی پالما" برخوردیم. این فیلم نوشته "دیوید مامت" است و تنها، قصه یک رئیس مافیا به نام "الیوت نس" و هم دانشکده ای هایش نیست بلکه داستان سقوط "آلکاپون" نیز هست. با بازی "روبرت دنیرو". "کاپونه"، یک آدمکش بی رحم است.البته نه با پیچیدگی های شخصیتی بلکه بسیار قابل فهم. " غیر قابل لمس ها"، یک فیلم ضد شیطانیست، فیلمی سنگین با سایه های خاکستری در صحنه ورود پلیس ها. در صحنه معروفی ،"نس"(کوین کاستر) می گوید: "من قانع شدم،من خوب بودم".دیگر بازیگر فیلم، "شون کانری"، برای بازی در نقش مکمل، اسکار بهترین بازیگر این نقش را به خود اختصاص داد.

رفقای خوب-Goodfellas-1990
"مارتین اسکورسیزی"، کارگردان صاحب سبک هالیوودی، در این فیلم ، فراز و نشیب های موجود در زندگی واقعی رئیس مافیای مشهور، "هنری هیل" را به تصویر می کشد. نقش "هیل" را "ری لیوتا" بازی می کند. این کاراکتر در جنایت غرق شده و زندگی اش سراسر خطر شده است. فیلم با کاراکتر های چند بعدی پر شده و این نگاه را به بیننده القا می کند که به بازی تک تک کاراکترها توجه کنند. "جو پشی" که در نقش یک مرد احمق بازی کرد، اسکار بهترین بازی را به خو د اختصاص داد. "روبرت دنیرو" و "لوراسین براکو"(فریاد) نیز در این فیلم بازی می کنند.

بوگسی-Bugsy-1991
فیلم در مورد یکی از خلافکاران لاس وگاس به نام "بوگسی سگال" یهودیست. حجم مافیایی فیلم بسیار بالاست و شاهد صحنه های زیادی از دنیای مافیا در فیلم هستیم. همچنین یک قصه رومانس بین "سگال"(وارن بتی) و "ویرجینیا هیل"(آنت بنینگ) به کارگردانی "باری لوینسون" روایت می شود. در بازه زمانی روایت فیلم، دوره خوبی از مافیا رقم خورده است. یک نگاه مثبتی نیز در فیلم موجود است که مخاطب به خوبی آن را درک می کند. "سر بن کیگزلی"، هنرپیشه مشهور هالیوودی به همراه "هاروی کیتل" در این فیلم بازی می کنند. این دو برای نقششان نامزد اسکار شدند.

دونی براسکو-1997-Donnie Brasco
"جانی دپ" با بازی در این فیلم به مافیا وارد می شود . او نقش یک پلیس جوان به نام "جو پیستون" یا "دونی براسکو" را بازی می کند. کار او ورود به یک باند مافیاییی است، جایی که "آل پاچینو" در کاراکتر "روجریو" نقش یکی از این افراد گروه مافیایی را بازی می کند. "جانی دپ" شرایط سقوط گروه را فراهم می کند . "انه هکه"، کاراکتر همسر "پیستون" را بازی می کند. این فیلم در بخش نمایش فیلم، نامزد اسکار شد.

جاده ای به سوی تباهی2002- Road to Perdition
فیلم یک جریان مافیایی ایرلندی را روایت می کند با بازی تام هنکس در نقش "مایکل سولیوان" که پس از برکناری رئیسش، "پل نیومن"، به به همراه پسرش بر سر کار می آید . سام مندز کارگردانی پروژه را به بهترین شکل از لحاظ تصویری برعهده دارد. فیلم در مورد گناهان و وظیفه شناسی های پدران و پسران و تلاش انها برای رسیدن به رستگاری است. :"جود لاو"، هنرپیشه با استعداد هالیوودی نیز در این فیلم به ایفای نقش پرداخته است.

فیلم هایی مافیایی دیگری هستند که جز فیلم های پر مخاطب هستند که از جمله آنها می توان به "من آمریکایی" که در مورد یک جنایتکار مکزیکی- امریکایی به نام "ادوارد اولموس" ساخته شده اشاره کرد. همچنین فیلم "بیلی باتگیت" با بازی "داستین هافمن" و فیلم "کازینو" ساخته "مارتین اسکوریزی" ازجمله این فیلم ها هستند.


نظرات شما عزیزان:

بابک
ساعت20:15---2 اسفند 1390
سلام سایتی یکی از سایتایی را که دیروز معرفی کردم فیلتر شده .آدرس جدیدش اینه
mykavirmusic11.com خلاصه ما اینیم دیگه آبدیت ...


همکلاسی
ساعت11:11---2 اسفند 1390
میتونم ازآقای رضایی انتقادکنم خواهش میکنم توروخدامیخوام بغضم روبترکونم خیلی ممنوم
خب آره.....ولی چرا دارین به من میگین؟...


بابک
ساعت21:11---1 اسفند 1390
سلام 2 تا سایت دانلود فیلم برای فیلم دوستان نازنین.

1-mykavirmusic.com

2-iran2music37.branblog.com
تنکی یو وری ماچ


پاچینو
ساعت13:51---29 بهمن 1390
سلام منم دارم یه وب میسازم اسمش carlover.loxblog.comدرست شد خبرت میکنم
به سلامتی.......


kimiya
ساعت23:16---28 بهمن 1390
حتما این کار را می کنم راستی بگو ببینم من تو را با چه نامی لینک کنم؟
ممنون میشم اگه با تریا سینما بلینکی


nasim 
ساعت20:51---28 بهمن 1390
سلام ممنون از اینکه سر زدید شما هم لینک شدید
خواهش میکنم


بابک
ساعت20:20---27 بهمن 1390
هادیه زرت و پرت زیادی نکن

هادي پاچينو
ساعت19:38---27 بهمن 1390
سلام هادی....مازیر سایه شماییم.....چه خبر از کاشون؟.............یه کم مودب باش مرد بقیه که نمیدونن من خواهر ندارم.....

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







پنج شنبه 27 بهمن 1390برچسب:10فیلم برتر,سینمای مافیا,بهترین فیلمهای مافیایی,, :: 15:27 ::  نويسنده : مجتبی