نظر کارگردان اسرائیلی رقیب اصغر هیچکاک در اسکار
 
درباره وبلاگ


هدیه ای از طرف متیلدا
آخرین مطالب
نويسندگان


ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

تریا سینما
شیشه کوچیک عمر سینمای جهان وبلاگ کوچیک منه




امسال فیلمی از اسرائیل در میان نامزدهای دریافت جایزه اسکار در بخش فیلم های خارجی شرکت دارد. این فیلم Footnote (پاورقی) نام دارد و جدی ترین رقیب جدایی نادر از سیمین محسوب می شود.

 

 

ژوزف سدار کارگردان فیلم پاورقی برای فیلمی نامزد دریافت جایزه اسکار شده است که به رقابت یک پدر و پسر اسرائیلی می پردازد. ژوزف سدار تنها چند ساعت پس از اعلام نامزدیش در بخش بهترین فیلم خارجی اسکار گفت که واقعا احساس خوش اقبالی می کند و هیچ شیوه ای درباره توضیح این حس ندارد . این کارگردان 46 ساله اسرائیلی که متولد آمریکاست پیش تر برای هر 4 فیلمی که ساخته نامزد جایزه اسکار شده است .

 

امسال فیلم پاورقی او بر زندگی یک استاد دانشگاه مذهبی متمرکز است که همه عمرش را صرف مطالعه بر متون عهد عتیق( کتاب مقدس یهودیان) کرده است. این فیلم هنگامی جذاب می شود که متوجه می شویم اصلی ترین رقیب آکادمیک این استاد سالخورده پسر جوان اوست . پسری که با دریافت یک جایزه بزرگ ملی بر محبوبیتش در میان مردم افزوده و این برای پدر ناخوشایند است .

 ژوزف سدار می گوید کارگدانی این فیلم به او کمک کرد تا بر موضوع نامزدی جازه اسکار نیز بهتر کنار آید.

او گفت :" مثل ماجرای فیلم همیشه این حس دوگانه وجود داره در هنگام اعلام نامزدی برای دریافت یک جایزه همزمان حس خوشحالی،افتخار و از طرف دیگر هراس از اینکه ممکنه اسم شما به اشتباه اعلام شده باشه."

 

 

فیلم پاورقی از اسرائیل امسال در بخش بهترین فیلم خارجی مراسم اسکار با چهار فیلم دیگر رقابت می کند اما به عقیده منتقدان سینما اصلی ترین رقیب آن فیلم جدایی نادر از سیمین ساخته اصغر فرهادیست.

 

 

وقتی از ژوزف سدار پرسیده شد آیا مایل است همراه با اصغر فرهادی از فرش قرمز مراسم اسکار عبور کند یا نه؟ او پاسخ داد :"امیدوارم دست در دست همسرم یا شاید یکی از تهیه کنندگان فیلم بتونم از روی فرش قرمز عبور کنم اما دست کارگردان ایرانی را هم احتمالا می گیرم مطمئن نیستم که امسال توجه همه علاقه مندان مراسم اسکار باید به این دو فیلم معطوف بشه اما باید اعتراف کنم یک حس شاعرانه در این شرایط می بینم که این دو فیلم در کنار هم و در یک بخش جای گرفتند".

هشتاد و چهارمین دوره مراسم اسکار 26 فوریه برگزار می شود



نظرات شما عزیزان:

استار
ساعت19:39---17 بهمن 1390
ممنون فقط اسمم تو لینک بشه

★★ آسمان پنجم ★★
با سپاس


استار
ساعت18:59---16 بهمن 1390
بنده لینکتان کردم.

استار
ساعت18:52---16 بهمن 1390
ممنون از خبرتان .خواندنی بود.

در بخش فراخوان مفصل نوشتم این پنج شنبه اولین جلسه شروع میشود.خواستید ماه بعد بیایید.
حتما شرکت میکنم


Peyman
ساعت13:34---16 بهمن 1390
your weblog disign is biutiful
آقا پیمان پیشکش


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







پنج شنبه 13 بهمن 1390برچسب:, :: 1:49 ::  نويسنده : مجتبی